class vaderstad

Nový LEXION 780

21. 08. 2012

Donedávna bol najsilnejším obilným kombajnom na trhu model LEXION 770, ktorý v roku 2011 ustanovil súčasný rekord v žatve pšenice za osem hodín. Súčasne prešiel testom výkonnosti, ktorý trval dvadsať hodín. Pre obchodný rok 2013 prináša firma CLAAS na trh novú  dimenziu výkonnosti.


Nielen  vďaka novému systému CEMOS AUTOMATIC vyniká nový model LEXION 780 medzi všetkými doterajšími strojmi. Nájdeme na ňom aj radu konštrukčných vylepšení a nových prvkov.

Motor

Nová výrobná rada LEXION je tvorená 4 modelmi v sérii 700 a 5 modelmi v sérii 600, ktoré pracujú v rozsahu výkonu od 305 koní (LEXION 620) až do 598 koní (LEXION 780) podľa normy ECE R 120. Vďaka novej technológii motora disponujú  všetky modely vyšším výkonom a spĺňajú požiadavky emisnej normy Stage IIIb (Tier 4i). Charakteristika motora bola optimalizována a menovité otáčky sa znížili na 1.900 ot/min u všetkých modelov. Výsledkom je znížená spotreba paliva.

Dva najsilnejšie modely LEXION 770 a 780 sú  poháňané motormi Mercedes Benz, ktoré využívajú technológiu SCR s prídavkom močoviny znižujúcej emisie. Ostatné stroje sú poháňané motormi  Caterpillar, ktoré k redukcii emisií využívajú technológiu recirkulácie ochladených spalín EGR.


Chladiaci systém

Pre  novú sériu LEXION vyvinuli inžinieri firmy CLAAS úplne nový chladiaci systém, ktorý zvládne chladiť motor s vyšším výkonom. Štyri modely série 700 používajú nový systém DYNAMIC

COOLING s variabilným pohonom stlačeného vzduchu, chladičom hydraulickej kapaliny a chladičom motora. Táto sústava spoločne s variabilným ventilátorom a filtrom s priemerom 1,6 metra je umiestnená vodorovne za motorom, čo umožnilo podstatné zväčšenie. Výraznou zmenou prešlo i vzduchové potrubie. Vzduch je do chladiča vťahovaný zhora a potom je hnaný vpred, smerom k motoru, do strán a dolu pomocou nového lamelového systému. Nový potrubný systém vytvára krycí efekt, ktorý aktívne bráni prenikaniu prachu. Tým je zaistený nielen čistý prúd vzduchu, ale tiež podstatne nižšia potreba údržby.

Nová séria 600 využíva systém plošného odsávania, vertikálny systém chladenia, ktorý bol už vyskúšaný na súčasných modeloch série 700.


Výkonnejší mlátiaci systém

Optimalizáciou  prešlo i mlátiace ústrojenstvo. Zatiaľ, kým súčasný model LEXION 770 má päť  separačných košov na rotor, separácia nového modelu 780 je zabezpečená  použitím 2x šiestich košov pri zvýšenej rýchlosti rotora 1.250 ot/min. Okrem toho sú všetky kombajny rady 700 vybavené osvedčeným systémom čistenia  JET STREAM.

K zaisteniu zvýšenej kapacity nových kombajnov sa  zväčšili i objemy zásobníkov zrna u všetkých modelov. Vzrástla i výkonnosť  pri vyprázdňovaní pomocou šnekového dopravníka 4 XL, ktorý má dĺžku 8,81 m a vyprázdňovaciu výšku 4,98 m. Najsilnejší typ má objem zásobníka  12.500 litra a maximálnu rýchlosť vyprázdňovania 130 l/s.


Pohon

Systém CLAAS POWER SYSTEMS zaistí, že jednotlivé súčasti pohonu, ako sú motor, nápravy a pneumatiky sú zladené do jedného pracovného systému. Preto majú všetky nové stroje prepracovaný pojazd a séria 700 je navyše vybavená známym pohonom všetkých kolies, použitým aj na samojazdných rezačkách JAGUAR. Na tomto koncepte pojazdu je ťažná sila prenášaná pomocou druhého hydrostatického motora na zadnú nápravu.

Ďalším novým konštrukčným prvkom je zámok diferenciálu na stroji LEXION 780 a kolesovej verzii modelu 770. Tieto dva typy sú vybavené nápravou uchytenou v štyroch bodoch. Ide o patent spoločnosti CLAAS, ktorý poskytuje zvýšenú stabilitu a väčšiu nosnosť na nerovnom teréne. Nová náprava je odpružená na šyroch miestach, ktoré okrem vertikálneho vyrovnávania nárazov zachytia i bočné výchylky. Je možné použiť aj väčšie pneumatiky s priemerom až 1,65 m.

Tretia generácia  pásových podvozkov TERRA TRAC je vybavená hydropneumatickým odpružením a je dostupná pre všetky modely série 700. V kombinácii s novou nápravou sa tak zaistí najvyššia možná šetrnosť k pôde.

LEXION bol taktiež  vylepšený pre prácu v svahových terénoch. Na troch modeloch 760, 670 a 630 MONTANA bola prepracovaná konštrukcia šikmého dopravníka, ktorá umožní pripojenie  žacieho ústrojenstva VARIO s pracovným záberom až 9 metrov.

Novinkou rozhodne nie je centrálny mazací systém použitý u všetkých typov. Ide ale o vítané uľahčenie práce užívateľov, pretože sa automaticky zaistí premazanie všetkých dôležitých prvkov.


Optimalizovaná žatva

Spolu so sériou LEXION 700 firma CLAAS uvádza prvé kombajny, ktoré se automaticky a plynule prispôsobujú žatevným podmienkam. V roku 2010 CLAAS predstavil systém CEMOS. Tento asistenčný systém pomáhal zvýšiť žatevnú výkonnosť vedením obsluhy k optimalizácii parametrov pomocou návrhov zmien v nastavení stroja. Pričom vodič sa musel o tento návrh aktívne usilovať a zároveň musel pristúpiť aktívne k zmene, alebo ju odmietnuť. Šlo teda o dialóg medzi strojom a obsluhou.

Pri systéme CEMOS AUTOMATIC se jedná o prvý plne automatický systém pre separáciu a čistenie. V kombinácii s automatickým riadiacim systémom GPS PILOT a ovládačom výkonnosti CRUISE PILOT, stroje CLAAS môžu podávať špičkové výkony ako z hľadiska výkonu, tak aj z hľadiska kvality a čistoty zrna pri minimálnej spotrebe paliva a  jednoduchej obsluhe. CEMOS AUTOMATIC využíva množstvo senzorov k sledovaniu  množstva parametrov zberu s obrovskou presnosťou a okamžitým prispôsobením nastavení daným podmienkam. Nájdeme tu dva rozdielne  pracovné systémy.

CEMOS AUTO SEPARATION

optimalizuje separáciu zrna pomocou úpravy otáčok rotora a vzdialenosti košov.

CEMOS AUTO CLEANING

reguluje proces čistenia prispôsobením rýchlosti ventilátora a otváraním vrchného a spodného sita.

Pre viac informácií kliknite sem