class vaderstad

Nový SCORPION 7050

28. 09. 2014

Harsewinkel, september 2014. Spoločným rysom teleskopických nakladačov pracujúcich v poľnohospodárstve, je potreba sa vysporiadať s často sa meniacimi jazdnými a pracovnými podmienkami. Z tohto dôvodu hrá optimálna koordinácia medzi prevodovkou a motorom dôležitú úlohu.

Harsewinkel, september 2014. Spoločným rysom teleskopických nakladačov pracujúcich v poľnohospodárstve, je potreba sa vysporiadať s často sa meniacimi jazdnými a pracovnými podmienkami. Z tohto dôvodu hrá optimálna koordinácia medzi prevodovkou a motorom dôležitú úlohu.

So zavedením najnovšieho modelu SCORPION 7050, CLAAS neuvádza len ďalší model, ktorý vypĺňa medzeru v hornej výkonovej rade medzi aktuálnymi modelmi SCORPION 7044 a 7055, ale je tiež vybavený novým elektronickým komunikačným systémom medzi prevodovkou a motorom, ktorý si postupne osvoja všetky SCORPIONY.

Model

9055

7055

7050

7044

7035

7030

6030

Zdvihová sila

5.5 t

5.5 t

4.8 t

4.3 t

3.5 t

3.0 t

3.0 t

Výška zdvihu

8.75 m

7.0 m

7.0 m

7.0 m

7.0 m

7.0 m

6.15 m

Max. výkon (pri 2300 ot/min ECE R 120)

115 kW/156 hp

115 kW/156 hp

90 kW/122 hp

90 kW/122 hp

90 kW/122 hp

90 kW/122 hp

90 kW/122 hp

Optimálne koordinované výkony nakladania a riadenia
Nový SCORPION 7050,  má nosnosť 4,8 t a výšku zdvihu 7,0 m, je nástupcom modelu  SCORPION 7045, ktorý bol a ešte stále je populárny najmä u firiem poskytujúcich služby v poľnohospodárstve ale aj vo veľkých poľnohospodárskych podnikoch. Rovnako ako u predchádzajúceho modelu, zákazníci oceňujú predovšetkým jeho vysokú nosnosť, vynikajúcu ovládateľnosť, flexibilné prispôsobenie podmienkam a úspornú prevádzku.
Nová modelová rada dieselových motorov od Deutz, ktoré majú výkon buď 122 koní alebo 156 koní, sa používajú ako pohonné jednotky pre SCORPION. CLAAS ako prvý v teleskopických nakladačoch ponúka možnosť automaticky znížiť otáčky motora o cca. 15% ako štandardnú funkciu pod názvom SMART ROADING. Dôležitým aspektom je inteligentný hydrostatický VARIPOWER pojazd, ktorý neustále a automaticky koordinuje rýchlosť a tlak, priebežne až do maximálnej rýchlosti jazdy 40 km/h.

Nový komunikačný systém medzi prevodovkou a motorom
Od roku 2015, CLAAS plánuje pojazd VARIPOWER vybaviť CAN-bus komunikačným systémom  medzi prevodovkou a motorom, ktorý bude postupne použitý v celej modelovej rade. To má zaistiť, že motor bude vždy automaticky pracovať na optimálny výkon, čo bude  mať za následok zníženie spotreby paliva a nižšiu hlučnosť, ale pri rovnakom výkone - či už pri nakladaní alebo pri jazde po  ceste. Vzhľadom k vyššej účinnosti dosiahnutej týmto spôsobom, je teraz možné pokryť jazdné výkony s motorom o výkone 122 koní.

Chladenie motora
Pre chladenie motora, CLAAS ďalej zdokonalil svoj vyskúšaný a testovaný koncept prúdenia vzduchu. To znamená, že vzduch prúdi do motorového priestoru proti smeru jazdy a opustí motorový priestor v hornej časti kapoty motora, spolu s výfukovými plynmi. Pri spätnom chode ventilátora, je čistý vzduch nasávaný predovšetkým z hornej, zadnej časti kapoty motora. To umožňuje nasať veľké objemy vzduchu bez rizika kontaminácie.


SMART HANDLING

Termín SMART HANDLING je skratka pre bezpečnú prevádzku nakladača s rôznymi automatickými komfortnými funkciami, rovnako ako aj v rôznych prevádzkových režimoch pre systém ochrany proti preťaženiu stroja. K dispozícii sú tri prevádzkové režimy: režim LOPATA, režim STOHOVANIA s vertikálnym zdvihom a manuálny režim. Vo všetkých prevádzkových režimoch SMART HANDLING prispôsobuje zasunutie ramena celkovej záťaži a uhlu, toto je štandardom u všetkých modelov.

Nová automatická funkcia je automatický návrat zariadenia do prednastavenej polohy, čo znamená, že práca je ešte jednoduchšia. Pri stlačení tlačidla, môže byť poloha zaznamenaná na konkrétnu pozíciu v uhle vyklopenia. Toto môže byť vždy znovu aktivované pri práci. Automatika návratu do polohy a systém SMART HANDLING preto ponúkajú najvyššiu úroveň pracovného komfortu a výkonu.

Prepracovaný podvozok a systém nakladania
Pre zdvíhanie ťažších bremien a zároveň zabezpečenia vysokej úrovne stability, majú všetky SCORPIONY nový podvozok s extrémne nízko uloženým otočným čapom ramena.
Celý systém nakladacieho ramena bol taktiež prepracovaný. Zdvíhanie, naklápanie a teleskopické valce sú teraz vybavené tlmením a výložník má teraz stabilizátor záťaže s automatickým tlmením vibrácií, ktorý sa aktivuje automaticky, ak pojazdová rýchlosť dosiahne 7 km/h alebo viac.